Rövid magyarázat

Közzétéve: 2015. június 21-én

Fordította: Erdődy Andrea

 

Előző bejegyzésemből kiderült, hogy a nyaralás alatt zoknit és szandált viseltem együtt. Emiatt számos kritikát és gúnyos megjegyzést kaptam a közösségi oldalakon, ahol még be is linkelték a bejegyzésemet. Merthogy „csak az öregemberek hordanak zoknit szandálhoz”. Épp ezért szeretném tisztán és világosan leszögezni, hogy én nem hordok zoknit szandálhoz.

 

Sokkal inkább szandált zoknihoz.

 

Rómában ugyanis huszonnyolc fok volt ottjártunkkor. A múzeumokban viszont csak tizenöt. Séta közben még csak-csak felmelegedett a lábam, ám ha megálltam, azonnal fázni kezdett. Muszáj volt kitalálnom valami köztes megoldást. A túlvilágon majd megbűnhődöm érte.

 

A nejem viszont azt állítja, „nem a zoknival van probléma, hanem azzal, aki viseli”. Nem tudom pontosan, mit akart ezzel mondani, de úgy értelmezem, hogy védelmébe vette az ízlésemet. A zokni amolyan „grunge” stílust képvisel. Igaz, miután felöltöttem, feleségem jócskán megelőzött engem a Vatikánban tett sétánkon, és a túravezetőnek azt állította, hogy az előttünk menetelő amerikai családhoz tartozik, de ennek persze más oka is lehetett. Talán az, hogy befelé menet rátrappoltam a „Ne lépjen a javított felületre!” felirattal ellátott mozaikpadlóra. Nagyon is elképzelhető, hogy ez volt az oka. Vagy esetleg az, hogy aznap reggel kimentem a szállodánk elé az utcára taxit fogni, azután kiderült, hogy egy rendőrautót sikerült leintenem.

 

Most, hogy így utólag belegondolok, kezdem kapiskálni, mit értett a feleségem „probléma” alatt.

 

MEGJEGYZÉS: Bezzeg ti, nők, nyugodtan elmehettek egy edzőterembe harisnyára húzott rövidnadrágban. AZ persze baromi divatos!

 

 

Fredrik Backman bejegyzéseit hamarosan folytatjuk… 

 

 

