Talán nem erre vagyok a legbüszkébb szülői pályafutásom során

Közzétéve: 2015. augusztus 6-án

Fordította: Erdődy Andrea

 

Azt mondtam a fiamnak, feküdjön le. Ő meg megkérdezte: miért? Észszerűbben is érvelhettem volna. Hiszen valójában azt akarta tudni, miért neki kell elsőként lefeküdnie, amikor még a kishúga is ébren van.

Erre a kérdésre persze számos rossz válasz létezik, de gondolom, van köztük rosszabb is, mint az első ötletem, nevezetesen, hogy „azért, mert túl sokat tudsz”. Végül azt feleltem: „Igazságtalan az élet, én belátom, de a húgod még beszélni sem tud rendesen, úgyhogy nem megbízható szemtanú. Úgy teszek majd, mintha csak egy kis baleset történt volna.”

Szóval nem, valóban nem ez volt az a pillanat, amire a legbüszkébb vagyok szülőként. De hosszú volt az este, és amikor a feleségem felhívott, és megkérdezte, főztem-e a gyerekeknek vacsorát, én azt feleltem, bolognai spagettit ettünk, pedig valójában sütemény volt vacsorára. Nem mintha nehezemre esett volna eltüntetni a nyomokat, csak éppen azt gondoltam, ha találok a még rendesen beszélni sem tudó gyereknek egy bodyt a szennyesben, amelyet leevett valamivel, ami akár spagetti is lehetne, mondhatnám, hogy evés közben történt egy kis baleset. És ha az a gyerek, aki már tud árulkodni, alszik, mire az anyja hazaér, akkor lesz időm, hogy kitaláljak valami igazán jó dolgot, amit szülőként tettem. Hogy amikor másnap kiderül az igazság, előhozakodhassak vele: „Oké, ezt elszúrtam, de emlékszel, amikor ezt meg azt olyan szuperül megoldottam…?”

 

Például: a fiam két plüsshallal alszik. Amikor felszólítom, hogy mossa meg a fogát, és megteszi, utána máris mehet a halaihoz. Szóval nem vagyok mindig olyan rossz szülő.

 

De akkor például az voltam, amikor a gyerekeim barátai nálunk töltötték az éjszakát, én meg adtam nekik egy ezerkoronást készpénzben, hogy hagyjanak még egy órát aludni. Aztán volt még néhány más eset is. Beismerem. De azért nem vagyok mindig rossz.

 

MEGJEGYZÉS: Nem vagyok mindig rossz szülő. Nem vagyok mindig rossz szülő. Nem vagyok mindig rossz szülő. Nem vagyok mindig rossz szülő…

 

 

Fredrik Backman bejegyzéseit hamarosan folytatjuk…

 

Kattints ide a szerző eddig megjelent köteteiért!

 

